وب سرویش سپهر

ارائه خدمات اینترنت (ISP)، طراحی وب سایت های تخصصی، تولید نرم افزار‌های سفارش مشتری و محصولات تکمیلی این حوزه

وب سرویش سپهر

ارائه خدمات اینترنت (ISP)، طراحی وب سایت های تخصصی، تولید نرم افزار‌های سفارش مشتری و محصولات تکمیلی این حوزه

آشنایی با وب سرویس ماهان

معرفی وب سرویس ( web service )

در ابتدا اگر بخواهیم خیلی ساده تعریفی از وب سرویس را برای شما ارئه دهیم؛ باید گفت وب سرویس با در نظر گرفتن ساختار و برنامه مورد نظر، هر کاری را در دنیای اینترنت می تواند انجام دهد. وب سرویس می تواند بین دو سیستم متفاوت به شکلی کاملا مستقل از زبان برنامه نویسی، سیستم عامل و سخت افزار ، اتصالی هماهنگ و موثر برقرار کرده یا به نوعی دیگر یک بستری ارتباطی را در اینترنت ایجاد می کند. این سرویس دارای قابلیت و انعطاف پذیری بالایی است و در صنعت تجارت الکترونیکی کاربرد فراوانی دارد. در گذشته ارتباط برنامه های غیر متمرکز از طریق استانداردهای شخصی بوده و برای هر برنامه فرمت داده ها مختص به آن ایجاد می شد. اما امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی شاهد استفاده از تکنولوژی های آزاد برای انتقال دیتا ( XML ) و برخی از استاندارد های تکنیکی مانند SOAP ،WSDL و UDDI در برنامه وب سایت های مختلف هستیم و از آن می توان برای افزایش انتقال اطلاعات و ساده کردن پردازش های تجاری بین سیستم های مختلف در هر لحظه و نقطه از دنیا استفاده کرد.

به عبارت دیگر، وب سرویس کدهای یک برنامه نرم افزاری است که با انجام اعمالی برای جابه جایی و پردازش اطلاعات بین دیگر نرم افزارها و سیستم ها از ( XML) به عنوان جایگزین (HTML) استفاده می کند. وب سرویس تحت وب قابل دسترسی بوده و برای انجام وظایف اصلی خود به پروتکل های اینترنتی ( مانند HTTP ) نیاز داشته تا به کمک آن نتایج حاصل را به برنامه در حال اجرا در کامپیوتری دیگر فرستاده و در انتظار پاسخگویی کاربر می باشد. کاربر پس از وارد کردن درخواست خود و تایید آن در برنامه، مجددا اطلاعات جدید وارد شده به ساختار برنامه اول بازگشته و درخواست کاربر اجرا می شود.

انواع وب سرویس:

اساس و بنیان وب سرویس

با تمام موارد گفته شده می توان نتیجه گرفت که، اساس و بنیان کار آن بر پایه دریافت اطلاعات و تولید پیغام با فرمت (XML ) بوده و در مرحله نخست برای انجام وظیفه خود باید منتظر اتصال کاربران به آنها شده و بنا به درخواست کاربر به آن ها پاسخ دهند .

وب سرویس

ویژگی های وب سرویس

به طور کلی ویژگی های اصلی این برنامه را می توان در سه مورد زیر خلاصه کرد:

  • عدم وابستگی به سیستم عامل و زبان برنامه نویسی به دلیل استفاده از فرمت ( XML)
  • سهولت انتقال اطلاعات و تسهیل در ایجاد ارتباط بین نرم افزارهای مختلف
  • امکان ارائه سرویس تحت وب بر روی وب سایت های دیگر

وب سرویس پروازها

حال که با وب سـرویس ها مقداری آشنا شده ایم، بهتر از به وب سرویس پروازها بپردازیم. وب سرویس پروازها رابط هایی هستند که به ما قابلیت مشاهده و بررسی تعداد زیادی از اطلاعات پرواز را در قالب واحدی استاندارد در صنعت هواپیمایی می دهند. در واقع وب سـرویس پروازها مشتریان را قادر می سازد تا بتواند به جستجو و انتخاب پرواز مورد نظر خود با کنترل کامل بر فرآیند رزرو و خرید بلیط بپردازد. در کنار این، سایر اطلاعات مانند مبدا، مقصد، زمان توقف و ... نیز به نمایش گذاشته می شود.امروزه شرکت های مختلف ارائه کننده خدمات گردشگری مانند آژانس های هواپیمایی، برای گسترش طیف خدمات خود نیاز دارند تا با اتصال به وب سرویس های ایرلاین ها، هتل ها، خطوط ریلی و ... بتوانند در بازار رقابتی با قدرت بیشتر باقی بمانند. از جمله خدمات وب سـرویس پرواز می توان موارد زیر را نام برد:

  • ایجاد یک بستر بین اجزای مختلف صنعت گردشگری
  • تبادل داده ها بین دو سیستم نرم افزاری
  • تبادل اطلاعات پرواز مانند ظرفیت پرواز ها، تاریخ، قیمت و کلاس و ...
  • امکان فروش آنلاین پرواز با ارائه ی داده های پرواز

وب سرویس گابریل

وب سـرویس گابریل یکی از سیستم های رزرواسیون ایرلاین ها است که در آن صندلی های پرواز ها در آن تعریف می شوند و از طریق آن می توان اطلاعات پرواز ها را بدست آورد. این وب سـرویس اکنون در 6 ایرلاین کشور وجود دارد. از ویژگی های این وب سـرویس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت اطلاعات و برنامه زمانی از تمامی پروازهایی که از ایرلاین های مختلف انجام می شود.
  • قابلیت اشتراک گذاری کد ها برای اتصال به سیستم توزیع جهانی
  • اشتراک گذاری کد ها برای کنترل انتخاب صندلی
  • امکان دسترسی به سیستم رزرو خطوط هواپیمایی دیگر

وب سرویس گابریل

این وب سـرویس، برنامه های پرواز را بررسی نموده و اطلاعات آن را برای کاربران به نمایش می گذارد و در نهایت برای آنها امکان خرید بلیط را فراهم می سازد.

وب سرویس سپهر

وب سرویس سپهر یکی از وب سـرویس های معروفی است که برای پروازهای داخلی و خارجی ایجاد شده است.شما به وسیله ی این وب سـرویس می توانید با مشخص کرده بازه ی زمانی مسافرتتان و هم چنین مبدا و مقصدی که در نظر دارید، لیستی از پروازها را مشاهده نمایید. هم چنین شما می توانید به تهیه ی بلیط هواپیمای آنها اقدام نمایید و آن ها را به صورت آنلاین بخرید.به طور کلی وب سـرویس ها وظایف یکسانی دارند و آن جستجو در بین اطلاعات پرواز ایرلاین ها می باشد تا با صرف وقت و هزینه ی کمتر، کاربران و مسافران بتوانند پرواز های متناسب با خود را در هر ایرلاین پیدا کنند.

امکانات وب سـرویس سپهر :

  • سرعت عملکرد بالا در نمایش تورها
  • امکان نمایش پرواز های چارتری و سیستمی
  • فراهم کردن دسترسی آسان برای خرید بلیط هواپیما ها
  • صدور بلیط در زمان کوتاه
  • ایجاد پنل اختصاصی برای کاربران
  • امکان استرداد هزینه ی لغو کردن بلیط

وب سرویس آمادئوس

این وب سـرویس یکی از نرم افزارهای آنلاینی است که با کد های XML قابلیت ارائه ی پروازهای خارجی را در قالب B2C دارد. وب سرویسآمادئوس با ایجاد این نرم افزار توانست سیستمی برای رزرواسیون آنلاین اختصاصی برای پرواز ایجاد کند که با گذشت سال ها، اکنون سایر خدمات دیگری نیز مانند رزرواسیون هتل ها،قطار، اتوبوس و خدمات بیمه و ... به آن اضافه شده است. از ویژگی های این وب سـرویس می توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • قابلیت پیاده سازی بر روی سیستم های فعال و آنلاین گردشگری و یا سیستم های داخلی مانند کانتر ها
  • فروش بر روی استاکهای پروازی از مجموعه های گردشگری
  • این وب سـرویس یکی از بی نقص ترین و پرطرفدار ترین ها در نوع خود در جهان به شمار می آید.
  • در برگرفتن طیف وسیعی از شرکت های هواپیمایی که خدمات خود را در آمادئوس ارائه می کنند

 سرویس وب آمادئوس

برای دریافت این وب سـرویس لازم است مجموعه ی شما یک سری شرایط خاص داشته باشد و با داشتن این شرایط شما می توانید با شرکت آمادئوس وارد مذاکره شده و پس از طی فرآیند هایی، کد های این وب سـرویس را دریافت نمایید. از جمله اقداماتی که در جهت اخذ آن باید انجام شود عبارتند از:

  • ضمانت نامه بانکی
  • پرداخت هزینه ی نصب
  • معرفی شرکت

خدمات ارائه شده توسط سیتی نت:

آشنایی با انواع سرویس های فروش آنلاین

سرویس های فروش آنلاین گردشگری

امروزه تمام آژانس ها مسافرتی به سرویس های فروش آنلاین گردشگری نیاز دارند. چراکه کاربران کمتر فرصت می کنند تا برای استفاده از خدمات گردشگری به آژانس های مسافرتی مراجعه نمایند و ترجیح می دهند در کمترین زمان و در هر مکانی به سرویس های فروش آنلاین گردشگری دسترسی داشته باشند.

انواع سرویس های فروش آنلاین گردشگری

سرویس های آنلاین فروش گردشگری در سه نوع قابل اجرا است که عبارتند از:

وایت لیبل (white label)

وایت لیبل قالب هایی ساده و آماده هستند که در اختیار آژانس های مسافرتی قرار می گیرد. در واقع شما به هیچ عنوان نمی توانید در طراحی گرافیکی سایت فروش آنلاین خود تغییری ایجاد کنید بلکه تنها در تغییر رنگ و لوگو اختیار دارید. از جمله مزیت های آن می توان به این مودر اشاره کرد که پیاده سازی و اجرای وایت لیبل ها نیازی به نیروی انسانی ویژه ندارد و در هر زمانی امکان پذیر است.

در واقع در سرویس های فروش آنلاین گردشگری وایت لیبل کاربر وارد سایت فروش می شود و با وارد کردن ادرس یا نام آژانس مسافرتی اقدام به خرید خدمات گردشگری می نماید. از دیگر مزایای مهم این نوع سرویس های فروش آنلاین گردشگری می توان به کم هزینه بودنش اشاره کرد و همچنین در زمانی کوتاه می تواند خواسته های آژانس های مسافرتی را برآورده نماید.

وب سرویس (Web services)

نوع دوم از سرویس های فروش آنلاین گردشگری، وب سرویس ها هستند. در وب سرویس ها این امکان برای شرکت های بزرگ، رزرو هتل و پرواز فراهم می شود تا خدماتشان را به صورت جامع ارائه دهند. این مسئله یک عامل مهم در رفع مشکلات آژانس های مسافرتی است تا بتوانند مشتری های بیشتری را جذب خود کنند و به آنها خدماتشان را ارائه دهند. در واقع در وب سرویس ها درگاه های اتصال مستقیم به خدمات شرکت های ارائه دهنده خدمات رزرو هتل، هواپیما و هرچه مربوط به آژانس های مسافرتی است، در یک وب سایت کلی نمایش داده می شود.

وب سرویس

طراحی این وب سرویس ها بسیار اهمیت دارد. یعنی لازم است تا نکات سئو در طراحی وب سرویس های فروش آنلاین گردشگری به درستی انجام شود، معرفی کامل و درستی از تمام تورها صورت بگیرد و تمام رویداد های پیش رو معرفی شود تا افراد بتوانند با اطلاعات جامع تری برای رزرو آنلاین خدمات گردشگری اقدام کنند.

افیلیت (affiliate)

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی نوعی از سرویس های فروش آنلاین گردشگری به حساب می آید که از طریق واسطه گری در وبسایت ها افراد را با مطالب جذاب به وبسایت خود می کشانند و خدمات آژانس های مسافرتی را ارائه می دهند. در این مورد به ازای هر واحد فروش از خدمات، وبسایت تبلیغاتی پورسانتی را دریافت می کند.در این مورد معرفی و تبلیغ محصول برون سپاری می شود یا نیاز است تا فردی را به صورت ویژه برای این کار استخدام کنند که هر دوی آنها هزینه بر است. ولی برای زمان هایی که فروش آژانس های مسافرتی کاهش یافته، این مورد گزینه مناسبی است چراکه با تبلیغات ویژه می توان مشتریان بیشتری را به سمت استفاده از خدمات تشویق کرد.

انجام خدماتی مانند طراحی سایت گردشگری، طراحی سایت فروش بلیط، طراحی سایت هتلدر سایت سیتی نت.

افیلیت بهتر است یا وب سرویس؟

برای این که تشخیص دهید افیلیت بهتر است یا وب سرویس، ابتدا لازم است تا هرکدام را به خوبی بشناسید و از مزیت هایش آگاه شوید، سپس با توجه به نیازتان یکی را برگزینید. همانطور که می دانید هر کسب و کاری نیاز به یک پلتفرم مناسب دارد تا خدماتش را ارائه دهد و بازار بزرگتری را شامل شود. برای اینکار لازم است از وب سرویس ها، افیلیت یا وایت لیبل ها استفاده کنند که در ادامه به مقایسه دو مورد اولیه آنها می پردازیم.

انواع پیاده سازی های افیلیت

بری پس بردن به این مطلب که افیلیت بهتر است یا وب سرویس لازم است تا با روش های مختلف پیاده سازی افیلیت ها آشنا شوید، این روش ها عبارتند از:

  • CPS: CPS یا پرداخت به ازای هر فروش یکی از رایج ترین انواع پیاده سازی افیلیت است که از جانب آژانس های مسافرتی انتخاب می شود. این پرداخت به دلیل کم ریسک بودن مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع پس از ثبت نهایی که مشتری انجام می دهد، یک مبلغی که از قبل توافق شده از آن به عنوان پورسانت فروش کسر می شود.
  • CPL: CPL یا پرداخت به ازای جذب مشتری بالقوه برای زمانی است که آژانس های مسافرتی می خواهند تا مشتریان وارد لندینگ پیج آنها شوند و اطلاعاتشان مانند نام و ایمیل را وارد کنند. در واقع در این مورد هزینه ای بابت هر لید به افیلیت می پردازند.
  • CPC: پرداخت به ازای هر کلیک یا CPC از دیگر انواع پیاده سازی افیلت است. یعنی کاربران با توجه به تبلیغی بر آن کلیک می کنند و وارد صفحه سایت می شوند.

افیلیت

مزیت های افیلیت

یکی از مهمترین مزیت های افیلیت این است که صاحب آژانس های مسافرتی یا هر کسب و کاری نیاز به سرمایه گذاری اولیه در این قسمت برای تبلیغ ندارد. چراکه در افیلیت ها پس از فروش باید پورسانت داده شود پس کاملا منطقی و مقرون به صرفه است. از دیگر مزیت ها می توان به این مورد اشاره کرد که افیلیت هایی که بین مردم مشهور هستند، می توانند منجر به رونق آژانس هاس مسافرتی شوند چراکه کاربران زیادی آن ها می شناسند.

برای استفاده از خدماتی مانند نرم افزار حسابداری آژانس هواپیمایی، نرم افزار رزرواسیونو .... به سایت سیتی نت مراجعه فرمایید.

انواع وب سرویس ها

وب سرویس ها در انواع پروتکل های استانداری وجود دارد که عبارتند از:

  • XML: یکی از روش هایی که در وب سرویس ها منجر به انتقال اطلاعات می شود، XML ها هستند. این نوع پروتکل ها صرفا برای انتقال اطلاعات متنی به کار می رود و نمی تواند محتوایی در قالب های دیگر را منتقل کند.
  • WSDL: این وب سرویس که صرفا برای خود وب سرویس ها به کار می رود و هیچ ارتباطی با کاربر ندارد، نحوه ورودی و خروجی را مشخص می کند و به توضیح نحوه کار آن می پردازد.
  • SOAP: این روش برای انتقال اطلاعات بین وب سرویس و نرم افزار است که امنیت بالایی هم دارد. همچنین با وجود پیچیدگی هایش سبب شده کار با آن سخت باشد و هرکسی از پسش برنیاید.
  • UDDI: با استفاده از این استاندارد می توان به ثبت و جستجو در اینترنت پرداخت. همچنین با ایجاد محتواهایی در قالب فایل های XML خودشان را معرفی می کنند و دسترسی آن را نیز مشخص می نمایند.

مزیت های وب سرویس

مزیت های وب سرویس

برای پی بردن به این که افیلیت بهتر است یا وب سرویس لازم است تا با مزیت های وب سرویس آشنا شوید، این مزیت ها عبارتند از:

  1. ارتباط بین نرم افزار ها را آسان می کنند.
  2. به سیستم عامل ها وابستگی ندارند.
  3. در انتقال اطلاعات بین نرم افزارها سرعت داشته و انجام این کار را آسان می کنند.
  4. به هیچ زبان برنامه نویسی احتیاجی ندارد.
  5. با استفاده از وب سرویس ها می توانید بر روی سایت های دیگر، سرویس های تحت وب را ارائه

خدمات گروه سیتی نت:

معرفی وب سرویس های بلیط هواپیمایی

وب سرویس بلیط هواپیما

یکی از مهمترین سیاست ها برای اغلب شرکت های هواپیمایی و آژانس های هواپیمایی با توجه به فضای رقابتی این عرصه، کسب رضایت مشتریان است. به همین خاطر شما به عنوان مدیر سعی می کنید تا از عوامل مختلفی کمک بگیرید تا بتوانید رضایت مشتریان خود را به طور کامل بدست آوردید.

وب سرویس بلیط هواپیما یکی از خدماتی است که نیازهای مسافران را در زمان کوتاهی برطرف می کند. در واقع این سرویس یک ابزار است که به سایت شما امکان می دهد تا مشتریانی که برای مشاهده بلیط هواپیما به وب سایت شما مراجعه نموده اند، بتوانند بلیط های بقیه فروشندگان بلیط هواپیمایی را مشاهده کنند و این باعث می شود تا کاربران وب سایت شما، دیگر به وب سایت های دیگر جابه جا نشوند و در زمان آنها نهایت صرفه جویی شود.

وب سرویس پرواز

وب سرویس پروازهای داخلی

در بحث فروش بلیط هواپیما می توان بلیط ها را متناسب و متعلق به شرکت های هواپیمایی داخلی و شرکت های هواپیمایی کشورهای خارجی دانست. با توجه به اینکه در ایران 20 ایرلاین وجود دارد، شما نیاز دارید تا پروازهای تک تک این ایرلاین ها را چک کنید و بلیط های فعال آنها را بررسی نمایید. برای دسترسی به این مهم، سیستم های وب سرویسی از جانب ایرلاین ها به شما با شرایطی ارائه می شود که می تواند توسط بات ها و برنامه نویسی که دارند صندلی های خالی پروازها را به طور کامل چک کنید.

وب سرویس ها با توجه به اینکه سیستم فروش شرکت های هواپیمایی بر اساس چه سیستمی هستند، می توانند وب سرویس های مختلفی داشته باشند که در این صورت نیاز به اخذ تمام این وب سرویس ها از این شرکت های هواپیمایی می باشد. پس اگر بخواهیم مثال هایی در مورد وب سرویس داخلی و خارجی بزنیم ابتدا می توان از وب سرویس های داخلی نام برد که عبارتند از:

وب سرویس خارجی

مانند وب سرویس داخلی، بین ایرلاین های خارجی ترکیش، امارات، قطری، ایران نیز سیستم پرواز آمادئوس برقرار است. شما می توانید برای دریافت وب سرویس این پروازها، با ایرلاین های داخلی ارتباط برقرار کنید و حداقل یک سال با آنها کار کنید. پس از تایید از سوی ایران ایر، شما به آمادئوس ایران معرفی می شوید و به پروازها دسترسی خواهید داشت. همچنین لازم است بدانید که پیاده سازی وب سرویس آمادئوس کار پیچیده ای است که شرکت های کمی مانند فرانگر مجوز پیاده سازی وب سرویس را ارائه می کنند. از جمله وب سرویس های خارجی دیگر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

وب سرویس

وایت لیبل

وایت لیبل یکی از راه های سریع برای طراحی سایت است که در واقع یک وب سایت آماده است که اطلاعاتی مانند:

  • لوگو
  • توضیحات
  • رنگ سازمانی
  • و ...

در آن بارگزاری می شود و شما می توانید در مدت کوتاهی (یک روز) یک سایت آماده داشته باشید. استفاده از وایت لیبل های مخصوص فروش بلیط هواپیما می تواند راهکار بسیار مناسب و سریعی برای ایجاد سایت فروش بلیط هواپیما باشد. از جمله ویژگی های وایت لیبل ها، طراحی آن برای همه نوع کسب و کارها است که متناسب با نوع کاربری و ویژگی هایی که دارند انجام می شود. از جمله مثال هایی که در مورد کاربردهای وایت لیبل ها می توان گفت، وایت لیبل های تور، بلیط هواپیما و همچنین پروازهای چارتری هستند که امروزه شرکت های طراحی سایت با توجه به خدمات خاصی که گروه های مختلف کسب و کار دارند، سایت های آماده ای را برای راه اندازی سریع تر سایت و ورود به دنیای مجازی ارائه می کنند.

سفارش نرم افزار حسابداری آژانس هواپیمایی، نرم افزار رزرواسیون و .... از سایت سیتی نت.

وب سرویس گابریل

وب سـرویس گابریل یکی از سیستم های رزرواسیون ایرلاین ها است که در آن صندلی های پرواز ها در آن تعریف می شوند و از طریق آن می توان اطلاعات پرواز ها را بدست آورد. این وب سـرویس اکنون در 6 ایرلاین کشور وجود دارد. از ویژگی های این وب سـرویس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت اطلاعات و برنامه زمانی از تمامی پروازهایی که از ایرلاین های مختلف انجام می شود.
  • قابلیت اشتراک گذاری کد ها برای اتصال به سیستم توزیع جهانی
  • اشتراک گذاری کد ها برای کنترل انتخاب صندلی
  • امکان دسترسی به سیستم رزرو خطوط هواپیمایی دیگر

این وب سـرویس، برنامه های پرواز را بررسی نموده و اطلاعات آن را برای کاربران به نمایش می گذارد و در نهایت برای آنها امکان خرید بلیط را فراهم می سازد.

انواع وب سرویس

وب سرویس سپهر

وب سرویس سپهر یکی از وب سـرویس های معروفی است که برای پروازهای داخلی و خارجی ایجاد شده است.شما به وسیله ی این وب سـرویس می توانید با مشخص کرده بازه ی زمانی مسافرتتان و هم چنین مبدا و مقصدی که در نظر دارید، لیستی از پروازها را مشاهده نمایید. هم چنین شما می توانید به تهیه ی بلیط هواپیمای آنها اقدام نمایید و آن ها را به صورت آنلاین بخرید.

به طور کلی وب سـرویس ها وظایف یکسانی دارند و آن جستجو در بین اطلاعات پرواز ایرلاین ها می باشد تا با صرف وقت و هزینه ی کمتر، کاربران و مسافران بتوانند پرواز های متناسب با خود را در هر ایرلاین پیدا کنند. امکانات وب سـرویس سپهر :

  • سرعت عملکرد بالا در نمایش تورها
  • امکان نمایش پرواز های چارتری و سیستمی
  • فراهم کردن دسترسی آسان برای خرید بلیط هواپیما ها
  • صدور بلیط در زمان کوتاه
  • ایجاد پنل اختصاصی برای کاربران
  • امکان استرداد هزینه ی لغو کردن بلیط

وب سرویس آمادئوس

این وب سـرویس یکی از نرم افزارهای آنلاینی است که با کد های XML قابلیت ارائه ی پروازهای خارجی را در قالب B2C دارد. شرکت آمادئوس با ایجاد این نرم افزار توانست سیستمی برای رزرواسیون آنلاین اختصاصی برای پرواز ایجاد کند که با گذشت سال ها، اکنون سایر خدمات دیگری نیز مانند رزرواسیون هتل ها،قطار، اتوبوس و خدمات بیمه و ... به آن اضافه شده است.

از ویژگی های این وب سـرویس می توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • قابلیت پیاده سازی بر روی سیستم های فعال و آنلاین گردشگری و یا سیستم های داخلی مانند کانتر ها
  • فروش بر روی استاکهای پروازی از مجموعه های گردشگری
  • این وب سـرویس یکی از بی نقص ترین و پرطرفدار ترین ها در نوع خود در جهان به شمار می آید.
  • در برگرفتن طیف وسیعی از شرکت های هواپیمایی که خدمات خود را در آمادئوس ارائه می کنند.

وب سرویس آمادئوس

برای دریافت این وب سـرویس لازم است مجموعه ی شما یک سری شرایط خاص داشته باشد و با داشتن این شرایط شما می توانید با شرکت آمادئوس وارد مذاکره شده و پس از طی فرآیند هایی، کد های این وب سـرویس را دریافت نمایید.

از جمله اقداماتی که در جهت اخذ آن باید انجام شود عبارتند از:

  • ضمانت نامه بانکی
  • پرداخت هزینه ی نصب
  • معرفی شرکت

خدمات شرکت سیتی نت:

وب سرویس خارجی

سایت فروش بلیط هواپیما یکی از اصلی ترین راه های تهیه بلیط هواپیما برای مسافران به هر مقصد دلخواه می باشد. امروزه سایت های بسیاری در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که علاوه بر ارائه خدمات در زمینه رزرو و فروش بلیط هواپیما ارائه خدمات بلیط های اتوبوس، قطار و رزرو هتل ها را نیز در دستور کار خود قرار داده اند. ممکن است برای شما این پرسش به وجود آید که سایت فروش بلیط هواپیما به چه چیزهایی نیاز دارد. در این مقاله سعی می کنیم با پاسخ به این سوال، در مورد برخی از سرویس ها و امکاناتی که برای ایجاد سایت فروش بلیط هواپیما وجود دارد، مطالبی را به طور کامل بیان کنیم تا با آن بیشتر آشنا شوید.

وب سرویس بلیط هواپیما

یکی از مهمترین سیاست ها برای اغلب شرکت های هواپیمایی و آژانس های هواپیمایی با توجه به فضای رقابتی این عرصه، کسب رضایت مشتریان است. به همین خاطر شما به عنوان مدیر سعی می کنید تا از عوامل مختلفی کمک بگیرید تا بتوانید رضایت مشتریان خود را به طور کامل بدست آوردید.

وب سرویس بلیط هواپیما یکی از خدماتی است که نیازهای مسافران را در زمان کوتاهی برطرف می کند. در واقع این سرویس یک ابزار است که به سایت شما امکان می دهد تا مشتریانی که برای مشاهده بلیط هواپیما به وب سایت شما مراجعه نموده اند، بتوانند بلیط های بقیه فروشندگان بلیط هواپیمایی را مشاهده کنند و این باعث می شود تا کاربران وب سایت شما، دیگر به وب سایت های دیگر جابه جا نشوند و در زمان آنها نهایت صرفه جویی شود.

وب سرویس پرواز

وب سرویس پروازهای داخلی

در بحث فروش بلیط هواپیما می توان بلیط ها را متناسب و متعلق به شرکت های هواپیمایی داخلی و شرکت های هواپیمایی کشورهای خارجی دانست. با توجه به اینکه در ایران 20 ایرلاین وجود دارد، شما نیاز دارید تا پروازهای تک تک این ایرلاین ها را چک کنید و بلیط های فعال آنها را بررسی نمایید. برای دسترسی به این مهم، سیستم های وب سرویسی از جانب ایرلاین ها به شما با شرایطی ارائه می شود که می تواند توسط بات ها و برنامه نویسی که دارند صندلی های خالی پروازها را به طور کامل چک کنید.

وب سرویس ها با توجه به اینکه سیستم فروش شرکت های هواپیمایی بر اساس چه سیستمی هستند، می توانند وب سرویس های مختلفی داشته باشند که در این صورت نیاز به اخذ تمام این وب سرویس ها از این شرکت های هواپیمایی می باشد. پس اگر بخواهیم مثال هایی در مورد وب سرویس داخلی و خارجی بزنیم ابتدا می توان از وب سرویس های داخلی نام برد که عبارتند از:

وب سرویس خارجی

مانند وب سرویس پرواز داخلی، بین ایرلاین های خارجی ترکیش، امارات، قطری، ایران نیز سیستم پرواز آمادئوس برقرار است. شما می توانید برای دریافت وب سرویس این پروازها، با ایرلاین های داخلی ارتباط برقرار کنید و حداقل یک سال با آنها کار کنید. پس از تایید از سوی ایران ایر، شما به آمادئوس ایران معرفی می شوید و به پروازها دسترسی خواهید داشت. همچنین لازم است بدانید که پیاده سازی وب سرویس آمادئوس کار پیچیده ای است که شرکت های کمی مانند فرانگر مجوز پیاده سازی وب سرویس را ارائه می کنند.
از جمله وب سرویس های خارجی دیگر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

وب سرویس خارجی

یک سایت رزرو آنلاین چگونه عمل می کند؟

این یک فرایند پیچیده نبوده و بسیار ساده است. مدیران هتل ها طی قراردادی که با مدیران سایت های فروش می بندند، درصدی کمیسیون برای آنها در نظر می گیرند. به این ترتیب بخش کوچکی از مبلغی که شما هنگام رزرو آنلاین پرداخت می کنید، در حساب مدیران سایت های رزرو آنلاین باقی می ماند. باقی مانده مبلغ پرداختی، به حساب هتل ها واریز می شود.

مزایای رزرو آنلاین هتل چیست؟

  • صرفه جویی در زمان

انتخاب هتل به صورت حضوری، زمان زیادی را از ما می طلبد. این مورد در همه مسافرت های تفریحی، تحصیلی و کاری از اهمیت زیادی برخوردار است. با این حال پیشرفت تکنولوژی این امکان را به همه افراد داده تا از مزایای رزرو آنلاین هتل استفاده نمایند و زمان خود را از دست ندهند.

  • اطلاعات کامل و شناخت محل اقامت

یکی از مزایای رزرو آنلاین هتل، اطلاعاتی است که پیش از رزرو می توانید در سایت تامین کننده اقامتگاه مشاهده کنید. این اطلاعات شامل امکانات و تجهیزات هتل، موقعیت اتاق ها و همچنین موقعیت جغرافیایی هتل است. همچنین می توانید عکس هایی که از ساختمان، امکانات مختلف و سایر موارد در سایت آپلود شده را ملاحظه نمایید.

  • امکان مقایسه

معمولا در سایت های رزرو آنلاین اقامتگاه، چندین هتل یا مسافرخانه با ویژگی های مختلف معرفی می شوند. همچنین میزان هزینه، امکانات و همه موارد دیگر ذکر می شوند. بنابراین می توانید با توجه به اولویت ها و بودجه خود، هتل مناسب خود را انتخاب کنید. سپی سفرتان را برنامه ریزی کرده و از مزایای رزرو آنلاین هتل بهره مند می شوید.

انجام خدماتی مانند نرم افزار حسابداری آژانس هواپیمایی، نرم افزار رزرواسیون و .....در سایت سیتی نت.

  • برنامه ریزی بهتر

در مسافرت و مخصوصا سفر های کوتاه، استفاده حداکثری از زمان و انرژی و همچنین پول اهمیت بسیاری دارد. از مزایای رزرو آنلاین هتل می توان به کمکی که در برنامه ریزی به ما می کند، اشاره کرد. با رزرو آنلاین هتل در هزینه و انرژی خود صرفه جویی کرده و می توانیم زمان بیشتری را صرف تفریح کنیم.

رزرو هتل

  • قیمت های مناسب

زمانی که مسافر چمدان به دستی وارد هتل شود، امکان تخفیف گرفتن را نخواهد داشت. چراکه مدیران هتل ها می دانند که چنین شخصی مجبور به گرفتن اتاق است. بنابراین قیمت خود را حفظ کرده و به مسافران تازه واردی که حضوری اتاق می گیرند، تخفیف نمی دهند.در عین حال مدیران ترجیح می دهند که همه اتاق هایشان پر باشد. به همین دلیل در صورت رزرو آنلاین، رقابت بین هتل داران شدت بیشتری می یابد و تخفیف های خوبی به کسانی که قصد استفاده از مزایای رزرو آنلاین هتل دارند می دهند.

  • بهترین اتاق ها برای رزرو های آنلاین

زمانی که مسافری از طریق رزرو آنلاین، هتل خود را انتخاب کند، به احتمال بالا نظر خود را در سایت های رزرو آنلاین هتل مطرح می کند. هتل داران به این مسئله واقفند. به همین علت، برای افزایش فروش، بهترین اتاق های خود را در اختیار کسانی که آنلاین رزرو می کنند، می گذارند. به این ترتیب، سایر مسافران از نظرات مثبت مشتری های قبلی استفاده کرده و همان هتل را انتخاب می نمایند.

  • پشتیبانی 24 ساعته

به دلیل این که در اینترنت، ساعت کاری معنا ندارد، شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز هتل مورد نظر خود را رزرو کنید. همچنین در صورتی که در هر یک از مراحل رزرو، با مسئله ای مواجه شدید، می توانید از خدمات 24 ساعته سایت های رزرو آنلاین هتل استفاده کنید.

خدمات ارائه شده توسط سیتی نت: