امروزه تمام آژانس ها مسافرتی به سرویس های فروش آنلاین گردشگری نیاز دارند. چراکه کاربران کمتر فرصت می کنند تا برای استفاده از خدمات گردشگری به آژانس های مسافرتی مراجعه نمایند و ترجیح می دهند در کمترین زمان و در هر مکانی به سرویس های فروش آنلاین گردشگری دسترسی داشته باشند.
سرویس های آنلاین فروش گردشگری در سه نوع قابل اجرا است که عبارتند از:
وایت لیبل قالب هایی ساده و آماده هستند که در اختیار آژانس های مسافرتی قرار می گیرد. در واقع شما به هیچ عنوان نمی توانید در طراحی گرافیکی سایت فروش آنلاین خود تغییری ایجاد کنید بلکه تنها در تغییر رنگ و لوگو اختیار دارید. از جمله مزیت های آن می توان به این مودر اشاره کرد که پیاده سازی و اجرای وایت لیبل ها نیازی به نیروی انسانی ویژه ندارد و در هر زمانی امکان پذیر است.
در واقع در سرویس های فروش آنلاین گردشگری وایت لیبل کاربر وارد سایت فروش می شود و با وارد کردن ادرس یا نام آژانس مسافرتی اقدام به خرید خدمات گردشگری می نماید. از دیگر مزایای مهم این نوع سرویس های فروش آنلاین گردشگری می توان به کم هزینه بودنش اشاره کرد و همچنین در زمانی کوتاه می تواند خواسته های آژانس های مسافرتی را برآورده نماید.
نوع دوم از سرویس های فروش آنلاین گردشگری، وب سرویس ها هستند. در وب سرویس ها این امکان برای شرکت های بزرگ، رزرو هتل و پرواز فراهم می شود تا خدماتشان را به صورت جامع ارائه دهند. این مسئله یک عامل مهم در رفع مشکلات آژانس های مسافرتی است تا بتوانند مشتری های بیشتری را جذب خود کنند و به آنها خدماتشان را ارائه دهند. در واقع در وب سرویس ها درگاه های اتصال مستقیم به خدمات شرکت های ارائه دهنده خدمات رزرو هتل، هواپیما و هرچه مربوط به آژانس های مسافرتی است، در یک وب سایت کلی نمایش داده می شود.
طراحی این وب سرویس ها بسیار اهمیت دارد. یعنی لازم است تا نکات سئو در طراحی وب سرویس های فروش آنلاین گردشگری به درستی انجام شود، معرفی کامل و درستی از تمام تورها صورت بگیرد و تمام رویداد های پیش رو معرفی شود تا افراد بتوانند با اطلاعات جامع تری برای رزرو آنلاین خدمات گردشگری اقدام کنند.
افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی نوعی از سرویس های فروش آنلاین گردشگری به حساب می آید که از طریق واسطه گری در وبسایت ها افراد را با مطالب جذاب به وبسایت خود می کشانند و خدمات آژانس های مسافرتی را ارائه می دهند. در این مورد به ازای هر واحد فروش از خدمات، وبسایت تبلیغاتی پورسانتی را دریافت می کند.در این مورد معرفی و تبلیغ محصول برون سپاری می شود یا نیاز است تا فردی را به صورت ویژه برای این کار استخدام کنند که هر دوی آنها هزینه بر است. ولی برای زمان هایی که فروش آژانس های مسافرتی کاهش یافته، این مورد گزینه مناسبی است چراکه با تبلیغات ویژه می توان مشتریان بیشتری را به سمت استفاده از خدمات تشویق کرد.
انجام خدماتی مانند طراحی سایت گردشگری، طراحی سایت فروش بلیط، طراحی سایت هتلدر سایت سیتی نت.
برای این که تشخیص دهید افیلیت بهتر است یا وب سرویس، ابتدا لازم است تا هرکدام را به خوبی بشناسید و از مزیت هایش آگاه شوید، سپس با توجه به نیازتان یکی را برگزینید. همانطور که می دانید هر کسب و کاری نیاز به یک پلتفرم مناسب دارد تا خدماتش را ارائه دهد و بازار بزرگتری را شامل شود. برای اینکار لازم است از وب سرویس ها، افیلیت یا وایت لیبل ها استفاده کنند که در ادامه به مقایسه دو مورد اولیه آنها می پردازیم.
انواع پیاده سازی های افیلیت
بری پس بردن به این مطلب که افیلیت بهتر است یا وب سرویس لازم است تا با روش های مختلف پیاده سازی افیلیت ها آشنا شوید، این روش ها عبارتند از:
یکی از مهمترین مزیت های افیلیت این است که صاحب آژانس های مسافرتی یا هر کسب و کاری نیاز به سرمایه گذاری اولیه در این قسمت برای تبلیغ ندارد. چراکه در افیلیت ها پس از فروش باید پورسانت داده شود پس کاملا منطقی و مقرون به صرفه است. از دیگر مزیت ها می توان به این مورد اشاره کرد که افیلیت هایی که بین مردم مشهور هستند، می توانند منجر به رونق آژانس هاس مسافرتی شوند چراکه کاربران زیادی آن ها می شناسند.
برای استفاده از خدماتی مانند نرم افزار حسابداری آژانس هواپیمایی، نرم افزار رزرواسیونو .... به سایت سیتی نت مراجعه فرمایید.
وب سرویس ها در انواع پروتکل های استانداری وجود دارد که عبارتند از:
مزیت های وب سرویس
برای پی بردن به این که افیلیت بهتر است یا وب سرویس لازم است تا با مزیت های وب سرویس آشنا شوید، این مزیت ها عبارتند از:
خدمات گروه سیتی نت: